Jag vill ha en egen jord

Inga Ted Gärdestadsmånar här inte! Och med jord så menar jag inte mylla och grönt, utan en liten glob. En jordglob har jag förstår du länge önskat mig. Men eftersom jag oftast är ganska säker på hur saker och ting ska se ut, så har det dröjt ända fram tills nu innan jag hittat Den.

 

 

Den har varit klurig att hitta åt, för det är lättare sagt än gjort att hitta en fin jordglob som inte är en sådan där plastig sak med Ryssland och co. Utan det jag har letat efter har varit en rejäl sak på träfot med en lampa inuti. Tyvärr växer inte sådana direkt på träd, men förra veckan hittade jag en! Dock så har jag gått och funderat ända tills nu om den verkligen var värd sina riksdaler, för det var ganska många kronor. Men så kom jag fram till att jag ska sluta vara så himla snål och inte låta det sätta krokben för mig att få något som jag så länge jagat. Detta tillfälle skulle inte få gå mig förbi! Skickade därför samme man som jagat fatt mina skor, att hämta jordgloben till mig. Så nu har jag en gamling från 50-talet i min lägenhet! Och med det så menar jag inte älskade P. utan globen.

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0