Inget blir som man tänkt

”Vad i helvete?!” Jag behövde inte ens vända mig om för att förstå att något var fel. Hemskt fel, för pappa lät arg. Han som aldrig är arg och som just hade legat och snarkat där bak var nu klarvaken, för vi var absolut inte där han hade tänkt att vi skulle vara!

 

Han hade nämligen planerat att vi skulle köra längst kusten, men eftersom han inte sagt något inatt när jag tog över ratten, så fortsatte jag bara rakt fram. Rakt fram och sedan i den enda korsningen som fanns så tog jag givetvis fel. Eller fel och fel, jag valde Östersund istället för Storuman. Och som pappa sa, hade han vaknat i Storuman (på samma plats som vi några timmar tidigare passerat) så skulle han ha fått hjärtsnörp. Som tur var så valde jag Östersund, men det var inte riktigt det heller för det var som sagt också fel. Men lite mer rätt än Storuman, så det var ändå inte käpprätt åt skogen. Men som sagt, det var fortfarande fel. Hade det varit ett vanligt år, så hade det t.o.m varit rätt väg, eftersom den vägen brukar vi köra när vi ska neröver. Hur som haver, sedan dess har jag varit hänvisad till baksätet.  Tolv år på nytt, fast med dator och Ipod istället för CD-spelare och en trave Lottaböcker.

 

P.s: Tro det eller ej, det är kallare i Leksand än vad det är i Sorsele! Dessutom så regnar det här, medan solen skiner hemma!

 

Förresten, är man arbetsnarkoman om man tar med sig datorn på semestern? För att kunna och sitta och jobba på vägen till ön för avslappning och harmoni- eller bryter man då mot någon oskriven semesterregel?

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

nej det är man ju inte, inte om man jobbar för att det är kul och det är ett avbrott mot det man vanligtvis jobbar med...vilket jag tror det är i ditt fall =)



hahaha vad jag skrattade åt beskrivningen, önskar jag var med er där i bilen den här gången också!!

lyssna på springsteen, ljudbok och glasvegas och dricka kaffe mitt i natten....

2011-09-01 @ 22:54:12
URL: http://www.johannawestberg.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0