Hökugglorna, mina nya grannar

Vädret kan som inte riktigt bestämma sig. Idag så har det spöregnat hela dagen och nu i eftermiddag när jag var inne till byn så upptäckte jag att potatisbacken var snöfri. Eller näst intill, det ligger bara kvar lite grann vid dess fot. Därmed är nu Sveriges åttonde underverk näst intill fri från snö!

 

Eller var rättare sagt. För nu snöar det! Så kanske blir den vit igen. Och jag som trodde våren var på ingång. Tur att jag inte plockat undan skoteroverallen än! För har vi nu tur så blir det kallt igen så skoterföret kommer tillbaks. Om inte det inte ska snöa så mycket, så slipper jag helst av allt snön och välkomnar våren. Våren som andra har i sin trädgård, får jag själv spana med kikare för att se. Och inte ens då ser jag den, där emot ser jag hökugglorna som ugglar utanför huset. Alltid något!

 

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0