Håll reda på mobilen!

En mobiltelefon ringer och en av männen i omklädningsrummet svarar "hands-free" med högtalaren på. Alla andra i rummet lyssnar också...

Mannen: Hallå!
Kvinnan: Älskling det är jag. Är du på klubben?
Mannen: Ja
Kvinnan: Jag är i sta'n och har hittat en fantastisk läderjacka. Den kostar bara 7.500 kronor. Är det OK om jag köper den?

Mannen: Ja då, naturligvis, om du nu tycker så mycket om den.
Kvinnan: Nu när jag har dig på linjen så...... Jag  var  också just förbi Marcedes för att få monterat den där stjärnan du vet. De har fått in 2011 års modell och de hade en superhäftig SL500. Det är just en så'n som jag alltid önskat mig.

Mannen: Vad kostar den då?
Kvinnan: 2,2 millj kr. i standardversionen.

Mannen: OK, så köp den då, men för det priset skall det också ingå vinterhjul!
Kvinnan: Tack, älskling vad du är gullig.. Så var det bara en sak till. Sommarhuset som vi tittade på förra året, är till salu igen. För 10.500.000 kr.

Mannen: OK, men bjud bara 10 miljoner. Det accepterar de säkert och gör de inte det så ge dem den där halva miljonen till för det är ju ett bra pris ändå.

Kvinnan: OK. Vi ses senere. Jag älskar dig, raring!

Mannen; Hej då - Jag älskar dig också.

Telefonsamtalet slutar och de andra männen i omklädningsrummet stirrar på honom - mållösa - tills mannen med ett stort leende säger: Är det någon som vet vems mobiltelefon det är?

HÅLL REDA PÅ MOBILEN...


Trackback
RSS 2.0