Gömma nyckeln

Jag är hemma och när man kommer hem så ingår det att man packar upp. Vilket jag också har gjort. Tog fram mitt USB-minne i alla oreda från necessärfacket och la det på ett bra ställe så att jag inte skulle tappa bort det...

 

Gissa vad som nu är borta? Alla bilder från Barcelona ligger på denna sticka och jag letar mig sönder och samman efter mitt fiffiga ställe! Ett ställe där jag tänkte att denna sticka skulle ligga säkert.
Säkert ligger den med all säkerhet, eftersom jag inte kan komma åt den. Det eftersom jag absolut inte kan komma på vart jag har lagt den!


Igår kom mamma på mig när jag vände upp och ner på hela mitt rum. Hon började också leta. Sedan kom min lillebror och undrade vad vi höll på med och så blev han också indragen i letandet. Sedan kom pappa hem och undrade vart alla var och fann samtliga familjemedlemmar (Mickan och Ockra var givetvis på plats) i mitt rum. Febrilt letandes. Kikandes under madrassen i min säng (jag har som sagt glömt var detta fiffiga ställe är, så jag greppade tillslut efter minsta halmstrå). Han satte sig bara och suckade och så fick jag höra historien om när jag var liten och lekte Gömma nyckeln hos farmor. Min absoluta favoritlek när jag var liten, till alla vuxnas stora förfäran. Det eftersom denna lilla oskyldiga lek alltid ledde till samma sak- Den gömda saken (oftast nycklar) förblev gömd.

 

Denna historia handlade om när jag gav farmor huvudbry i tre år. Det var nämligen precis så lång tid det tog för henne att leta fram nyckeln till vinden som jag hade gömt! Som ni hör så är det olyckligtvis så att undertecknad har en viss förmåga att förlägga saker. Eller jag menar lägga saker och ting på en bra plats, där de bara är lite svåra att hitta…

 

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0