Berlin

Försenat flyg, trasigt bagageband, kvarglömd mobilladdare och elfel pa taget!
Vi fick inte direkt nagon drömstart pa varan resa...Dock sa kom bade jag och min väska till centralen och strax innan taget skulle ga, kom även Westerlund, som statt stilla i Märsta med en mobilladdare kompatibel till min!

Sedan dess har vi haft mer flyt och har snart spenderat tva dagar har i Berlin. Vandrat runt i hela staden och sett varje plats som turistbusen med hop on, hop- off stannat vid. Det vill säga vi har promenerat X antal mil redan.
Men sa har vi ocksa börjat hitta lite i staden och sett en hel del... som Checkpoint Charlie, Berliner Dom, Alexander platz m.m. Sedan har currywurst ätits och kaffe druckits pa Einsteein Café (fast jag vet inte om jag blev sa mycket smartare...).


Tysklands triumfbage



Minnesmärke fran muren






Checkpoint Charlie


Na väl imorgon bitti bär det av till Amsterdam, där vi planerat att övernatta imorgon kväll, innan vi kanske drar vidare till Bryssel. Men det kan komma att bli ändringar för att imorgon firar man visst koninginnedag (drottningens dag) och hundra tusentals orangeklädda människor väntas lämna sin hem för att ta sig ut pa gatorna. Men Amsterdam är hur som helst planen för imorgon, där vi tänkt besöka Heineken Experience och Anne Franks hus.

Det var allt för denna gang, men oroa er inte där hemma. Vi lever och mar och jag äter jordgubbar sa det star härliga till (har just införskaffat 3 liter till kvällsmat/frukost).


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0