Skördefest

Jag har bytt en ö mot en annan.

Har lämnat gotland och mina lumparpolare för en veckas ledighet på Öland.

Gudomligt att komma hit till farmor och känna höstdoften.

En kryddig arom av fallfrukt, vissnande växter och hav.

Sitta inne med tända ljus och en kopp te.

 

Slippa marschera flera mil med en ryggsäck som väger nästan lika mycket som en själv. Dock så har jag inte uteslutit träning, utan redan imorse snörde jag på mig löparskorna och sprang sex kilometer. Inandades hög, klar luft som lätt syresatte lungorna. Ölandsluft är lätt att andas.

 

Sedan har jag huserat inomhus. Jag har suttit inne och pysslat ihop en smyckestavla undertiden som jag lyssnade på en man som gick igång på kreativitet. Tror han pratade non-stop i en timme eller så. Dimman har nämligen legat tät utanför knuten och inte inbjudit en till några längre vandringar. Förutom nu ikväll då jag och farmor tog en långpromenad under tiden långkoket puttrade på spisen. Vi satte upp affischer till skördefesten som anordnas här på ön nästa helg. Den stora avslutningen på säsongen innan ön går in i ett dvalliknande tillstånd fram tills i vår då hon väcks på nytt.

 


Fjolårets skördebåt som stod på Borgholmstorg


En helg då bönderna säljer av sina skördar, konstnärerna öppnar sina dörrar och fåret har sin all delens egna dag. En helg full av konst, pumpagubbar och fyrverkerier! Så ett tips alla som har vägarna förbi denna fina ö, sväng av och åk över Kalmarsund!

Vill ni veta mer gå in på www. skordefest.nu

 

; alt="" />

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0