Sikta högt, ta ett kliv

Befattningsutbildningen är som sagt över och nu även LOK-utbildningen. Dvs. jag har fått min utbildning för att kunna utföra min tjänst som bevaknings- och insatssoldat. Det liksom allt annat har varit väldigt givande och framför allt kul! Jag och mina kamrater har övat strid från fordon, säkring av byggnader och massvis med andra roliga saker. Och igår innan jag åkte uppöver så satt jag i föreläsningar. Alla förtroendevalda fick utbildning om massor av intressanta saker. Bland annat en hel del lagstiftning som kanske inte är världens roligaste texter, men himla bra att veta om vart de finns samt att de finns. Utifall att det skulle hända något.


I övermorgon tar nya närskydd över så från och med fredag kan alltid antingen 22:a eller 23:e pluton återfinnas i vakten! Dock så kommer det att dröja hela elva dagar innan jag går igenom grindarna igen. Elva dagar, oceaner av tid som 1:e sgt Pålsson alltid sa. Och nu är det verkligen oceaner av tid också. Eller oceander av dagar. Beroende på vad man föredrar att säga. Tid som ska spenderas uppe i Ammarnäs, större delen i alla fall. Och jag vet att det känns som en evighet nu, men jag är medveten om att det bara kommer att svischa till så är det söndag den 23. Tiden går fort när man har roligt. Men jag kommer inte känna någon sorg då, för jag har kul vart jag än är :)


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0