Fröken Pastell

Uniformen åkte av igår och ersattes med ett par jeans, ett ljusgrönt linne samt en ljuslila kofta, som jag inte behöll särskilt länge. Perfekt kläder för det perfekta vårvädret. Soligt och fint var det igår i Stockholm. Dock så var det betydligt svalare två timmar senare när jag landade på Gunnarn. Snö och blåst. Vintern hade visst inte släppt sitt tag än…

Ockras svans sticker ut från sängen. Jag har jagat hennes hårstrån flera timmar idag. Det låg pälstussar lite här och där i mitt rum. Så jag har liksom mina kamrater haft ”fredagsstädning”, fast i en annan del av landet. Men innan jag började vara duktig så gav jag mig själv en lugn start på dagen. Jag sov ut ordentligt imorse, sedan gick jag ner och fyllde upp vatten i bubbelpoolen. Tände några citronljus och lekte med alla bubblorna, som om jag var sex år på nytt. Och inte 22 som jag snart blir. Sedan har jag varit ute och cyklat och packat mina väskor. För jag är ju inte riktigt hemma än, det är inte förrän ikväll jag kommer hem på riktigt.

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0