Förste kikare

Nu när jag är hemma så har jag det nobla uppdraget att varje morgon ställa mig och spana med kikaren. Blicka ut över raningarna och kontrollera ifall bastun står kvar eller inte. Imorse stod den kvar. Inte för jag vet vad jag skulle ta mig till om den hade flutit i väg, eller var på väg att göra det. För jag kan då rakt inte stoppa ett helt hus om det nu bestämt sig för att lämna sin plats vid åbacken. Förresten så borde väl inte bastun heller flyta, enligt fysikens lagar borde väl ett hus sjunka ganska omgående? Nå väl nu har jag andra vaktmästarjobb att utföra, ska gå runt och kolla så att allt är stängt och låst. I alla fall allt som ska vara det. Fast det regnar, så det kanske är bättre att skjuta lite på det och istället baka den där vaniljkakan? Mamma har nämligen lämnat en hel tillbringare med marsansås som jag med hjälp av den moderna tekniken fick reda på kunde användas i en vaniljkaka. Inte nog med det, det är en perfekt gå bort present. För idag har jag inte mindre än två hembesök inbokade. Om de nu är hemma…


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0