Flickan från ovan

Jag har ägnat några timmar åt den hyllade topplisteromanen Flickan från Ovan. Det är Alice Sebold som har skrivit denna lilla pärla som handlar om Susie Salmon som blir våldtagen och mördad en dag när hon är på väg hem från skolan.



Från sin utsiktsplats i himlen följer hon med medkänsla och växande instinkt livet på jorden. Hon kämpar med att acceptera sin död, samtidigt som hon fortfarande klänger sig fast vid de levandes värld. Under många år följer hon mördarens förehavanden och polisens arbete, liksom sin familjs sorgearbete och vindlande öde. Tills den dag då hennes önskningar ser ut att gå i uppfyllelse

 

Man får följa mes Susie på äventyr mellan de levande och döda. Sebold skriver vackert och underbart samtidigt som det är mörkt och hemskt. Detta är en sorglig, men ändå ljus berättelse som jag tycker lämpar sig till de som förlorat någon. Denna bok kommer att få pryda sin plats i bokhyllan fram tills nästa gång den blir läst. För det lär den bli…







Kommentarer
Postat av: Sabrine

Sv: Ja jag hade tänkt ringa vårdcentralen och göra det då jag är mycket bland hästar=mycket fästingar. :)

2010-07-23 @ 13:43:40
URL: http://krulltottsflickan.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag har sett filmen som är baserad på den där boken och den var väldigt bra, så boken är säkert bra den med.



sv: Ja visst är de söta de små liven :)

2010-07-26 @ 01:05:27
URL: http://various.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0