Pyssel kalla vinterdagar

När man är sjuk är det som sagt fullt acceptabelt att stanna inne och flanera runt i pyjamas hela dagen. Men man kan ju inte direkt gå en dag och inte göra någonting. Hur skulle det se ut? Så igår pysslade jag...


Det blev en bricka som jag dekorerade med decoupage.
Min nya favorit frukostbricka!

Sedan blev det en skiva till en finfin vän.
Vanliga brända skivor har nämligen en tendens att vara ganska tråkiga.
Så jag piffade till den!


Och sist men inte minst så blandade jag ihop en kaffescrubb till samma finfina vän.
Mamma trodde jag bakade när jag blandade ihop kakao, kaffe, kokos och rivet apelsinskal.
Mandeloljan fick dock henne på andra tankar...

Här är receptet om någon annan skulle vilja prova:

Obs! Klarar sig i kylskåp 6 månader.



Kommentarer
Postat av: Otto

Du har glömt att bära in ved! Gå direkt in i kaffeskrubben!. Funderar på om temperaturern sjunker så vedklyven kan vara kvar i vedbon, den lät så hemskt när det var kallt. Såg du Johannas tips om flattar som behövde mattar?

2011-01-04 @ 23:38:47
Postat av: a Lady & a Tramp

det ska jag prova!!!
haha ser nu att det är ett gammalt inlägg. men ändå. trodde du var hemma. aja, gör dig en kaffeskrubb nu istället! kram

2012-11-26 @ 22:07:57
URL: http://www.lady-tramp.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0