Hosta, näsblod och högskoleprov

Så såg min dag igår i korthet ut.

Under veckan som gått har jag och mina kamrater tagit farväl av Kungsholmen och våra befäl vi haft under GSU:n (Grundläggande Soldat Utbildning). Finmiddagen där Fredrik slog på stort blev ett plåster på såret för att finkläderna inte fick nyttjas under middagen. De mest besvikna fick dock revansch och tågade in till kvällsskaffningen, inte i M90 utan uppklädda i civila kläder. Vi tjejer i armkrok med varsin kille från plutonen.  Så dagen blev rätt så lyckad ändå!

Det var i början av veckan, på onsdagen förflyttade vi oss. Men först fick Swartz och Plisko ta emot varsin utmärkelse, sedan var det båt över till finskan och därefrån buss upp till Stockholm. Så nu mer är jag stationerad ute på Berga. Väldigt mycket större än Kungsholmen. Betydligt sämre mat. Nya befäl. En ny miljö. En nystart helt enkelt!

Till veckan kommer vi att få reda på grupperna samt blir tilldelade befattningar. Jag hoppas att det är tredje gången gillt, om man nu kan säga det. Inte beridna högvakten, inte hundförare men förhoppningsvis sjukvårdare. Min gamla löjtnant tyckte att jag skulle passa som det. Men vi får väl se hur det blir med den saken. Vad jag än blir så kommer befattningsutbildningen snart att dra igång, jag tror att det var näst nästa vecka...

Höger vänster om!


Kommentarer
Postat av: gotteochvi♥ GRAVID IGEN!

sv; tack så hemskt mycket!

2010-04-11 @ 18:24:33
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Postat av: Johanna

heeej kusinvitamin!

Vilken härlig anäshelg vi hade! Nästa år ska vi åka du och jag?! =) HEJA!!! jag tror vi klarar det!



Hoppas högskoleprovet gick bra för dig, känns som jag inte uppdaterat mig heller med dig på ett tag men kom att tänka på att det är nog för att vi ju faktiskt pratar mycket oftare än nånsin förr sen bloggar, ölandsresa, ammarnäshäng m.m. på bara senaste kanske 2 åren!



Ska bli spännande höra vad du sökt och om du kommer in! det vore kul om du blev student i umeå!

Jag tror också du skulle passa bra som sjukvårdare, hoppas du kommer in på det i lumpen, kanske är något för framtiden också?



vi hörs! kram

2010-04-14 @ 07:29:36
URL: http://johannawestbergs.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0