Stensöta

Oh jag är så glad, så glad!
Jag har länge gått och spanat på det superdyra tyget som heter Stensöta.
Har haft det i tankarna i flera år, men har inte vetat vad tyget heter. Men så för en dryg månad sedan så tog jag kontakt med Ernst sekreterare, eftersom tanken på tyget föddes när jag såg honom klä om en gammal sittgrupp i trä med det tyget. Och så  bara efter en dag så ramlade ett mail in i inkorgen och jag fick svar på min fråga. Tyget som jag fallit så handlöst för hette Stensöta. Kärlek vid första ögonkastet!
MEN tyget visade sig snart vara svindyrt, runt 1200 kr metern! Har velat fram och tillbaks, för jag vill ju så gärna ha tyget. Precis DET och inget annat! Men samtidigt så är 1200 väldigt mycket pengar för en sådan liten bit tyg! Så jag har tvekat, klurat och funderat. Vägt för och nackdelar. Bollat fram och tillbaks med mig själv. Och avvaktat. Vilket jag nu kan tacka min lyckliga stjärna för! Eftersom jag igår nämligen vann, med lite hjälpt från min älskling, en auktion på tradera. 1,5 meter Stensöta blev min för ett väldigt humant pris om man jämför vad det egentligen skulle ha kostat mig! Så nu är jag så glad, så glad!
Ska nog sväva bort till sängen med morotskaka fulla magen och få mig lite skönhetssömn. För imorgon bär det av norröver till snöklädda landsskap! Snart är jag tillbaks där jag hör hemma :)




Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0