Pinans dag

Idag var dagen det gällde. Dagen då jag skrev högskoleprovet.

De yttre omständigheterna var goda, för det visade sig att det fanns en klocka på väggen, det var tillåtet att äta medtaget fika under provtiden samt sköna stolar, vilka man kunde gunga lite lätt på (vet att man egentligen inte ska göra det, men kunde inte motstå frestelsen). Så långt allt gott- om det nu inte hade varit för att jag min dummer tagit en rosenrotstablett på morgonen. En tablett som tillsammans med Ipren alternativt Alvedon skapar en härlig cocktail. För aldrig har någon haft så roligt när man skrivit nationella prov i matte D, det kan jag nästan garantera.  Då jag skrattade så jag grät –bokstavligt talat. Men hur som helst, jag hade lärt mig av mitt misstag och tog därför inte smärtstillande tillsammans med min rosenrot. Och därmed var min dag förstörd. För det enda jag ville var att dra täcket ovanför näsan alternativt väl i provlokalen, rulla runt av smärta på golvet. Men jag gjorde ingetdera. Utan jag fattade pennan och gjorde mitt bästa.



Kommentarer
Postat av: Viktoriae.blogg.se - Bloggen om självkänsla, tankar och tips!

Så länge man gör sitt bästa kan man inte göra mer :)

2009-10-26 @ 10:19:36
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0