In my bed, writing

Igår grämde jag mig mest över att jag inte kunde göra någonting. Idag är det inte lika dåligt med mig.  För dagen har flytit på ganska snabbt måste jag säga.  Jag har nämligen kommit på att man kan göra en hel del även när man är sängliggandes...

Jag har läst ut tre flickböcker av Merri Vik, Lotta heter dem och vilka jag på senare dar börjat att samla på. Och de är så lustigt skrivna att smilbanden gång på gång töjs ut. Och tro nu inte att bara för att de är flickböcker, att de inte är roande. Mig roar de gott, nu när jag är sängliggandes. Har tyngre luntor som jag kanske borde ge mig i kast med också, men si sådär 160 sidor är bra nog för mig. Då hinner man läsa några stycken.

Jag har sett en film, skönt tillbakalutad i min stora säng med ett smärre kuddberg bakom min rygg. En film som givetvis var av genre komedi, något annat är det aldrig tal om när man är sjuk och vill bli på bättre humör. Och bra måste filmen också vara. Och det kan man inte veta om man aldrig har sett den förrut, så det blev en som jag sett två gånger tidigare. Det skulle R. ha tyckt varit bra onödigt. Ska man se något, så ska man enligt honom se något nytt. Inte något man redan har sett en gång.

Jag har dragit ut varje låda och lagt dem i sängen, så att jag liggandes kunnat sortera ut vad som ska kastas och vad som ska få åka ner i lådan igen. Så nu är alla lådorna prydligt städade och pappersbuntar insatta i olika pärmar. Till och med dvd- och cd skivorna fick sig en genomgång och blev ordentligt uppmärkta. Det eftersom jag skulle över bilder på en cd och fann att den var full med andra bilder! Men nu är var sak på sin plats. Få se bara hur länge det förblir så!

Jag har arrangerat om mina tavlor och undertiden jag klurat på vilka som gick ihop och inte, har jag mumsat på melon. Så nu känns det som magen ska spricka och jag inser att jag måste bli frisk snart, för jag håller på att bli göralös som gammla, kära moffe skulle ha sagt.



Kommentarer
Postat av: lantmys

SV: Ja men om du är flygrädd så kan jag förstå dig, jag är tvärtom, jag älskar att flyga, ville bli pilot i flera år med... stridspilot! :D haha.

2009-07-08 @ 08:37:29
URL: http://lantmys.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0