Förälskad, förvirrad

I förrgår kväll avslutae jag och Johanna kvällen med att se den franska filmen Förälskad, förvirrad.
Vi gillade den mycket, dock så fick den ett litet minus eftersom det var svårt att skilja på vad som var Xaviers dagdrömmar och vad som var "verklighet". 
     En film där dess franska rötter värkligen märktes av. För amerikanska kärlekskomedier är inte alls som franska. T ex så är förtexterna ibörjan istället för i slutet  & sedan så pratade de såklart franska : ) 
     Sedan så har  vissa franska filmer en preciell charm och man kommer in i en stämning som jag annars inte brukar få när jag ser film. Och stämningen varar filmen igenom.
     Som sagt en, enligt mig en härlig feel good film, även fast skratten var få.




 

Natti, natti!


 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0