En helt ny värld

En ny era. Och en helt ny värld.
   Idag var första dagen på universitetet. Och om jag inte hade haft Johanna med mig imorse så hade jag nog aldrig hittat till klassrummet. Men det gjorde jag.
  Sedan dess har jag varit uppslukad i biologins värld. Det är roligt och klasskompisarna är mycket trevliga. Men det är sjukt mycket nytt! Och jag som tyckt mig ha ganska så bra koll inom biologinsvärld inser nu att jag aldrig har kunnat särskilt mycket. För biologin som man läste på gymnasiet när man gick natur var inte en tiondel så svår som den här. 
    Men förhoppningsvis rätas endel frågetecken ut imorgon och det kommer nog att lösa sig. För trots allt så är ju biologi roligt och jag gillar att lära mig nya saker. Att man sedan har en bunt trevliga kursare gör ju inte saken sämre  ; )
    Men nu ska jag falla i säng, är helt slut och jag ska upp tidigt imorgon igen för att sitta igenom ytterligare en föreläsningsdag (eller det är ju faktiskt två, om man räknar med söndagen). Och jag märker att det var ett tag sedan man sist satt i skolbänken, är inte riktigt luttrad än för attt klara 7 timmar av lektioner späckade med föreläsningar, varvat med noll raster och endel enskilda uppgifter...

Hare!


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0