På spåret byter spår

Ingvar Oldsberg lämnar över programledarskapet till Kristian Luuk.  Det läste jag i tidningen nu imorse efter min löpartur.


Jag är smått skeptisk. Ingvar är en legend som har lett "På spåret" sedan starten 1987 fram tills förra fredagen då den 19:e finalen hölls. (Nej, ingen felräkning, eftersom programmet hade ett uppehåll i tre år).
Ett småmysigt program där man alltid lärde sig något nytt om fredagskvällarna.

Och inte nog med att Ingvar kliver av tåget, Björn Hellberg verkar också ha stigit av. Eftersom man söker en ny domare till programmet. Så hur det i framtiden kommer att bli, det återstår att se. Men för min egendel så tror jag att programmet kommer att tappa tittare. För jag tror att vissa av de äldre kommer att avstå från att titta, men att det istället lyckas locka de yngre. Men jag tror inte att det blir så många unga, så att programmets hitintills starka position, inte kommer att försvagas. Kort sagt, jag tror inte att programmet längre kommer att vara en av dom absolut mest sedda programmen i svensk TV.



Bokomslag från boken med samma namn som Svt-programmet



 


Nå väl, det är länge till hösten...

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0