Ombytta roller

Igår var jag och mormor ute och gick en sväng. Jag tog stavarna och hon rullatorn, sedan på hemvägen så bytte vi. Och tror ni inte att en massa folk då kör förbi, de få hundra meterna som vi går? Självklart! Så jag, en 20-åring är ute och promenerar med rullatorn och min mormor traskar på bredvid med stavar. Det borde ha varit tvärtom... ; )
    Idag har jag jag mest försökt att vara duktig, med mindre lyckat resultat. Har inte haft orekn att plugga så mycket och mina anteckningar är allt annat än lättydda!
    Men nu har jag lärt mig vad den största skilnaden anatomiskt sett är mellan en daggmask och en igel. Det är nämligen att daggmaskarna helt saknar sugskålar. Så nu vet ni det =)
    Men nu är klockan mycket, ska fixa til mig lite och sedan se vilka skor jag kan tänkas ta ikväll. Som det ser ut nu så blir det antingen foppatofflor eller powerskor, mad andra ord, det blir att välja mellan pest eller kolera.
   För Pappa hade glömt att meddela mamma att hon skulle ta den påse som jag hade bett honom göra iordning igår kväll med mina ballerinaskor som jag hade tänkt att ha ikväll när jag serverar. Nåja, när den väl är överstökad så kommer det ändå inte att synas vad jag har för skor på mig när jag står och blandar drinkar på andra sidan bardisken =)
Ciao!

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0