Jag är ingen hypokondriker

Då har man fått en diagnos då. Och inte en sådan trevlig sådan. Men det är ändå skönt att veta vad man har gått och dragit runt på i två månader. Inget dödligt direkt, men skadligt. Jag har nämligen en infektion i båda lungorna.

    Egentligen så skulle detta ha upptäckts för länge sedan, om jag bara hade stått på mig. Istället uppsökte jag läkarvård två gånger, varav prover togs. Men de visade inte på så mycket mer än att jag hade för mycket leukocyter i blodet. Och vad jag förstod så antog de att det var en virusinfektion och skickade hem mig, eftersom inget annat indikerade på att jag var sjuk. CRP:n hade så klart hunnit sjunka, eftersom jag vid det tillfället hade hunnit vara sjuk en månad. Så jag skickades alltså hem, för jag var ju frisk.

Men jag har inte känt mig så pigg. Utan snarare ganska låg, blivit trött snabbt och så fort jag gjort något så har tempen gått upp från 36 till 38. Men eftersom läkarna sa att så kan det vara ibland, så har jag inte brytt mig så mycket. Jobbat på som vanligt och försökt göra mitt bästa. För jag var ju inte sjuk.

     Men så nu i veckan blev jag less. Jag orkar ingenting, jag får 39 graders feber så fort jag anstränger mig hårt (cykeltur till Sorsele) så jag gick en annan väg. Kontaktade en avlägsen släkting som tog prover som hon undersökte. Jag var visst inte så frisk som alla har sagt. Jag har en infektion i lungorna och nu har jag fått medicin av henne. Så nu kommer ja förhoppningsvis att bli bra och ser fram emot att kunna börja träna igen om TVÅ veckor.


TVÅ OCH EN HALV MÅNADS FÖRLORAD TRÄNINGSTID! Inte bra, jag ligger helt klart efter. Och än värre, jag kanske har hunnit bryta ner det jag tidigare byggt upp. Hoppas verkligen inte att så är fallet! Men nu är det sängen. Man måste ju vila!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Sedär.... vad var det vi sa?! ;)

Låter som djungelhostan jag hade flera månader för några vintrar sen. Gick aldrig över, visade ingenting, funkade inte med medicin, inga utslag på snabbsänka, hade varit sjuk för länge och för kort för olika prover... man får spader. Men jag blev frisk av pencillin mot lunginflammation och en resa till rom iaf! =)

2009-09-02 @ 09:31:07

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0