Möbelrenovering

Min lillebror tycker att jag är konstig. Min mamma undrar om jag inte sett lite för mycket på Sommartorpet.

Varför dessa hårda ord? Jo, istället för att packa upp så släpade jag istället ner min slitna gamla byrå i källaren och gick loss med slipmaskinen. Under flera lager av färg visade det sedan finnas en riktigt fin bänkskiva.

     Innan hade planen varit att måla rubb och stubb vitt, men det insåg jag direkt att det inte skulle bli tal om. Skivan var i sådant gott skick, att jag istället bestämde mig för att behålla den träfärgad. Man kan aldrig veta innan vad som döljer sig under ytan och när det kommer fram, ja då behöver man ibland ändra sina planer.

    Övriga byrån ska dock bli vit, har inte bestämt mig för vilken nyans än. Någon som har något bra förslag kanske? Träskivan har jag i alla fall nu på morgonen betsat mahognyfärgad. Skivan matchar mina fingertoppar som går i en liknande nyans.  Jag hittade nämligen inga handskar och tänkte att det gjorde kanske inte så mycket om jag var utan, eftersom det borde gå att tvätta bort. Alla ni som betsat förut, hör att jag är en total "betsningsnybörjare". 

     Och om nu bara resultatet hade blivit bra så hade det väl inte gjort så mycket. Men nu råkar det vara så att bordsskiva blivit lite flammig. Så att vissa partier har blivit mörkare än andra. Någon som råkar ha något bra tips vad man kan göra för att få bort det? Ska jag börja om ifrån början och slipa om skivan?


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0