En tidningsläsares observationer

Man får reda på en hel del när man läser tidningen. Samtidigt som man håller sig uppdaterad om världsläget så får man en hel del bloggmaterial på köpet (som jag förkortat ned och givit egna rubriker)...


Miljonär, någon?

Nyligen visade Victoria's Secret upp sin nya underklädeskollektion, var av en av modellerna fick det tunga, men ack så ärofyllda uppdraget att visa upp den dyraste bh:n i historien (?).       
    Bh:n som är prydd med över 3 500 svarta diamanter och nästan 4 000 andra ädelstenar uppges vara värd drygt 37 miljoner kronor!

Frågan är om bh:n är värd sin vikt i juveler, och i sådana fall, vem är köparen?

  

Berg & dalbanan går inte att stoppa

Börsen fortsätter att falla. Tokyobörsen föll igår med nästan 6 %, Down Jones 2,5 % och Nasdaq  med 4,1 procent.


Den lätta tankenöten

Vad är det som har åtta armar, lever på krabbor och musslor och borrar hål i fiendens ögon?

  

Svar: Eldone Cirrhosa, bläckfisken som i vanliga fall lever på havets botten.

Nu väntar Havets Hus otåligt på tillökning. Bläckfiskens 800 ägg kommer vilken dag som helst att kläckas och man hoppas att de flesta av dem kommer att överleva.

  

Ta en kopp!

Tidskriften Annals of Internal Medicine presenterade för en tid sedan kaffets saliggörande egenskaper. I studien så följde forskarna 120 000 män och kvinnor under en period av 18 år.       
     Resultatet av studien visade att de personer som drack kaffe löpte lägre risk att avlida än de som avstod, eftersom de löpte mindre risk att avlida i hjärt- och kärlsjukdomar.  Riskminskningen var störst (25 %) hos de kvinnor som drack två till tre koppar per dag. Samt att de kvinnliga kaffedrickarna löpte 18 procent lägre risk att avlida i andra orsaker än cancer och hjärt-kärlsjukdom än kvinnor som avstod från kaffe. Varför är än okänt.

     Och nu på morgonen när jag vek upp mitt gamla exemplar av GP, som jag grabbade tag i på busshållsplatsen när jag var på väg ut till Torp för någon dag sedan, läste jag att kaffedrickande kan leda till mindre bröst. Men då var man tvungen att ha en viss gen i en viss variant för att det skulle fungera. Så alla de som är besvärade av stora bröst, kanske ska testa att dricka några koppar kaffe först? Bara för att se om man bär på den speciella genen eller inte.

     Och samtidigt som man försöker få ner bröststorleken får man enligt artikel en bonus, i form av minskad risk för bröstcancer. Ingenting ont som inte har något gott med sig.


Så jag kanske ska gå till köket och koka mig en kopp kaffe, för bröstcancer vill jag inte ha!

Om inte annat så borde jag stiga upp ur sängen nu, måste hinna göra något vettigt innan Robert kommer tillbaks för att hämta mig. Jag ska nämligen följa med till hans jobb idag!


Jag vill ha kaffe med mjölk



 

Lev & må!

  





  

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0