Death by chocolate

Min mamma och Hellas mamma hade tänkt anordna en välkomstfest i dagarna då jag och Hella skulle komma hem. (Hella kom hem dagen före mig).

    Men då de har fullt upp med jobb och annat, så beslöt jag och Hella oss för att anordna en egen fest. Och eftersom både jag och Hella har en förkärlek för grekisk mat bestämde vi oss för att det skulle bli temat för våran lilla fest.

     Egentligen var det tänkt att vi skulle laga maten ihop, men eftersom jag höll till borta på ridbanan om dagarna bestämde vi oss för att dela upp matlagningen. Och eftersom det mesta som stod på min lista kunde göras dagen före, som t ex valnötsbrödet och tzatzikin, så behövde jag inte stressa så förskräckligt när jag kom hem. Tiden räckte precis till att göra den förföriskt goda "death by chocolate" och sedan hoppa in i duschen.

     Okej, vi hade delat upp matlagningen. Men Hella hade ändå dragit det längsta strået till stacken, i och med att det var hemma hos henne som vi höll festen. Så det var hon, ensam som hade fixat bordsdekorationen, placeringskorten och den lilla menyn som visade vad kvällens måltid skulle bestå av.

   Det var fetaostpaj, lammstek med ört- och citronmarinerad klyftpotatis, bönröra, grekisk sallad, valnötsbröd och så förstås tzatziki.

      Som dessert serverade vi min mastiga chokladkaka med en klick grädde och bär. Vi åt så att vi höll på att storkna!

Efter midnatt ramlade jag i säng och vaknade inte förrän klockan ringde nästa morgon.




Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0