Here I come

Ja, då har man hunnit vara hemma en månad...

Känns fortfarande lite konstigt att titta ut och inte se vare sig betande får eller hästar. Samt se både barr- och lövträd som skiftar i färgerna rött, gult och grönt. Och det är nästan helt tyst ute, ingen vind som viner runt husknutarna och inga får som bräker.


Som sagt jag har varit hemma i 32 dagar nu. Och under dessa dagar hunnit med en hel del...


Hemkomst

Eftersom de hade funnit ett fel vid säkerhetskontrollen på Arlanda så bytte de plan i sista stund, vilket medförde att vi kom fram cirka en halvtimme senare.

     Blev varmt mottagen på flygplatsen av en välkomsttrupp bestående av mamma, pappa och Johanna. Super god middag hos moster Gudrun och sedan åkte vi vidare till en byggbutik där vi köpte ett bastuaggregat till bastun som pappa håller på att bygga nere i källaren.

     Väl där tittade vi även på olika duschmunstycken och jag som var så till mig över att vara inne i en svensktalande affär, såg till att hålla försäljarens små grå i arbete, genom att ställa de mest konstiga frågor om allt ifrån bustuaggregat till duschmunstycken och blandare. (Den sistnämnda visade sig redan sitta fastmonterad i väggen, så det var lite överkurs). Jag gick till och med så långt att jag bad om att få prova de olika munstyckena! Kan skrattar lite åt det så här i efter hand, men vadå, man måste veta vad man betalar för!

    Som ni hör blev vi där ett bra tag och klockan var ganska mycket innan vi slutligen satte oss i bilen och började rulla hemmåt (och jag var med! Pappa hade nämligen stått och tittat på en glasdörr till bastun, och då hade jag inte fått plats i bilen..)

Så sent fredag den 19:e september kom jag hem och fick för första gången på fem månader krypa ner i min egna säng.


Anna Elna Elisabeth

Kusin vitamin Linda-Maria alias. Maja föder en dotter på lördagsmorgonen! Närmare bestämt så ser den lilla dockan det första gryningsljuset klockan fem. Det blev ett super sött litet flickebarn! Så nu blir jag åter igen, enligt våran släkts lite egna, men dock så fina tradition, moster igen.

     En moster är en person vars syskon fått barn. Det vet jag, men...

Men jag och mina kusiner har haft en sådan tur, och alltid blivit så bortskämda med att alltid ha tre mostrar som alltid ställer upp för en. Därav så frågade Stina, den första av mina underbara kusiner om vi kunde tänka oss att bli "låtsats" mostrar till hennes barn, som fick namnet Tristan. Detta var för mer än sex år sedan, och efter detta har Stina fått ytterligare en gullunge, Luna. Kusin Jonta en dotter, Agnes och så nu Maja som fick Elisabeth.


Allt ska ut

Rev ut allt i garderoben och hade en riktig storstädning av kläder. Gick fram så hårt, att den ena garderoben blev tom!

      Men det kan ha berott på att jag inte bejakade min vilja att spara allt som var lite för litet, för trångt, eller helt enkelt för fult för att jag någonsin skulle bära plagget.

    Jag är som ni hör, en riktig samlare. Men nu insåg jag att när förändringens vind blåste och jag var på väg in i en ny era, att det var nu eller aldrig som gällde.

     Samtidigt som jag höll på att storstäda i garderoben så kom jag på att jag nog skulle packa upp också.  Som ni hör gillar jag även att göra två saker samtidigt..

Och när hela mitt rum var i fullständigt kaos insåg jag att jag nog inte skulle hinna upp till stugan samma kväll. Så jag ringde Becca, och som den lilla ängeln som hon är så ställde hon upp att ta hand om Sita.


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0