Lilla plantskolan

Om ett barn frågar en sak, så ska man alltid fråga sig själv varför de vill veta det. Eller fråga det rakt ut, dock så ställde jag aldrig denna fråga till Freyja, men så gick det ju också som det gick...

     Freyja pekade igår morse på en av husets få krukväxter och frågade vad den behövde för att bli stor. Jag svarade så klart solljus, vatten och att den behövde lite jord att växa i (drog inte hela fotosyntesen direkt, men man måste förenkla det så mycket som möjligt när man pratar med en 5 åring).

     När jag kom in igår på lunchen och öppnade dörren till mitt rum, vad skådar jag då inte? En hög med jord, en liten grön kvist och en mindre ocean med vatten. Det skulle ha varit ganska sött och oskyldigt om det inte hade varit för att denna plantering skett på min kritvita matta. Som inte längre är så kritvit...

Idag då? Robert känner mig bättre än vad jag själv gör verkar det som. han förutspådde nämligen att jag skulle bli ordentligt sjuk, vilket jag också nu har blivit. Vaknade i natt av att jag hade en sådan fruktansvärd migrän. Känndes som huvudet skulle explodera. Så efter jag hade dragit mig till köket och stoppat i mig lite tabletter och blött en handduk med iskallt vatten så var det natti för mig igen.
     Gick upp i morse dock, men blev skickad till sängen igen (= anv. upp min lediga dag idag istället för imorgon. Suck. Jag som hade viljat göra något roligt av min lediga dag. t.ex. att gå ut och fota lite mer. Bra objekt nu är fåren som vi släppte ut på bete här igår (dock bara typ 20 st, men det är iaf. LITE mindre jobb. Eller inte, för det pluppar hela tiden fram nya små lamm..)
Ett annat objekt som jag VERKLIGEN skulle ha velat gå och fota är stoet som igår natt fölade!!! Dock så gick Katta igår kväll ut med min kamera och tog några bilder. Men jag instruerade henne bara om hur man anv. standardinställningen på min kamera, samt zoomen. För att göra det så enkelt som möjligt, för det finns ju typ en biljon knappar :P

Bless!


Kommentarer
Postat av: Beata

Hej Lisa beata tyckte det var kul med kortet . jonna skulle ställa upp en del men beata har inte vela lite trist tycker vi men jag ska försöka att övertala henne. har varit i oslo nu en vecka fira 17 maj där med johan och rickard. han började sitt jobb där idag. hoppas det går bra för dej. vi saknar dej. vi hörs. kram från beata och oss andra

2008-05-19 @ 18:46:17
URL: http://lizzzies.blogg.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0