Farbror Doktor

Idag är det sjätte dagen i rad som mitt ansikte/ huvud smärtar. Jag har tidigare trott att jag hade migrän, men blev lite fundersam när det varade så länge. Mamma och Katta trodde dock att det var bihåleinflammation. Dock så var jag inte riktigt säker på vad som var fel och jag har i princip försökt med allt:

Jag har börjat använda hörselproppar när jag vistas i fårhusen under utfodringstid, pga. att ljudnivån är ganska hög.

Jag använder mig av mörkläggningsgardiner, så att mitt rum är becksvart när jag ska sova. Och sover det gör jag ca. 7 timmar/ natt.

Jag har börjat att dricka 2 liter vatten dagligen.

Jag har skärt bort allt socker, förutom fruktsocker ur min kost. Inte för att jag äter överdrivet mycket socker, men det finns t.ex. i mina K specialflingor, samt i mjölkkexen som jag gillar så mycket ( två av huvudingredienserna är mjölk och grovt mjöl, där av namnet Mjölkkex). För socker förrvärrar bara migränen.

Jag har testat masageduschar, hand- och fotbad, värmedynor, olika välgörande gröna teer och utfört olika avslappningsövningar. Inget har hjälpt.

     Om jag bara hade haft ont på dagan hade det varit en sak. Nu är det tyvärr så att jag har konstant ont, vilket medför att jag inte kan sova. Men så fort jag har tagit en Ipren har jag slocknat direkt och fallti i djup somn. Nu är det dock så att man inte ska inta Ipren längre än fem dagar i följd om inte en läkare föreskriver annat.

Och ingen läkare har gett mig klartecken att fortsätta knapra pillren och jag vill inte utsätta min kropp för skada. Så därför ringde Katta imorse till doktorn och bokade en tid till både mig och henne. Katta har nämligen dragit på sig en otäck hosta som aldrig verkar vilja ge med sig.  

     Efter hon ringt började hon prata om en av hennes kompisar som också hade haft bihåleinflammation. Hon blev kurerad genom att de spolade rent systemet. Då försökte jag att övertyga Katta att jag genom ett under hade blivit frisk medan vi stod och pratade och att jag inte längre behövde uppsöka farbror doktor.

Dock så hävdade hon att det tar längre än tre minuter att kurera sig ifrån en bihåleinflammation. Så var den argumenattionen över. Och jag var inte den som gick segrande ur...

     Och nu har jag just kommit hem från Hvammstangi. Mamma och Katta hade rätt, så nu går jag på en tio dagars penicillinkur.


Kommentarer
Postat av: Hella

Hejdu! Hoppas att du trivs och att allt är bra...förrutom att du är sjuk förståss. Det var inte kul å höra. Hoppas du kryar på dig snart. Du verkar i alla fall ha haft fullt upp med alla hästarna och fåren och lammen :) Ha det bra // Hella

2008-05-27 @ 22:31:38
Postat av: Anonym

en riktig löptur äre som fattas! gå in å läs mejln

2008-05-28 @ 19:15:11

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0