De senaste dagarna ur, mitt inte så spännande liv..

Fröken Istapp

I onsdags var det verkligen inget höjdar väder. Kallt så in i norden och blåsigt värre. Hade bylsat på mig ordentligt med superunderställ, skjorta, tjocktröja, jeans, tjocksockar samt regnställ. Såg med andra ord ut som en liten, vandrande michellingubbe. Dock så frös jag som en hund. Barnen hade vineroveraller.
     Inte undra på att alla isbjörnar simmar hit. De har insett att det är kallare här än på Arktis och tar därför en liten simtur, eller första bästa isflak över till Island. Dock så har vi blivit så vana vid isbjörnsinvationen, att så fort folk nu ser något vitt i vattnet så antar man att det är en isbjörn. Vilket det inte var senaste gången. Det var en häst. En vit häst. Men det kunde ha varit en isbjörn..

     Men som sagt, det var väldigt kallt. Och blåsten gjorde att mitt hår ideligen blåste fram i ansiktet, samt att det för varje vindpust kom mängder med jord och sand. Vilket gjorde det svårt att både andas och se ordentligt. Och att jag dessutom tagit av mig glasögonen gjorde inte direkt saken bättre. Det hela resulterade i att jag fick betongskopan i huvudet. Vi höll nämligen på att gjuta grunden till fårhuset den dagen och hade därför anlitat en massa folk, däribland Stefan som hade hand om skopan som hällde ut betongen. Vilken jag nu hade oturen att krocka med. Slog mig inte så allvarligt, att inte min första tanke var om någon hade sett mig. Självklart hade ALLA män/ killar sett min lilla krock! Just typiskt!! Så nu har jag en stor bula på huvudet, vänstra knäet uppkrapat (råkade falla i cementen...Sladden till min maskin som jag gick med den dagen hade lyckats fastna i armeringsjärnet så att det tog tvärstop och eftersom de upphöjda armeringsgallret inte var det stabilaste underlaget så föll jag pladask.  Som ni hör var det inte riktigt min dag!). Det andra knäet är blåprickigt (hade en massa märlor i fickan en dag nu i veckan. Dock så råkade jag få en stor sten på mig den dagen. Vilket resulterade i att jag fick mälorna instuckna i knäet. Gjorde visst lite ont kan jag lova!) Resten av kroppen är typ täckt av blåmärken i olika färger och former efter diverse jobb. Som ni hör blir jag bara vackrare och vackrare för varje dag som går! ; )Tack och lov har svullnaden från min fläckläpp gått ner sig!

     När vi sedan stelfrusna ramlade in vid sju tiden var det himelskt att upptäcka att Katta hade gjort våfflor. Så magen fylldes med våfflor med vispgrädde och hallonsylt samt rykande het choklad. Ett mål mat som fick tjänstgöra både som fika/middag/kvällsfika. Sedan tog jag ett hett bad och kröp upp i sängen och läste Cosmo (den engelska har en helt annan standard än den svenska..)

  

God morgon Lisa!

Hade inte riktigt hunnit vakna på torsdagsmorgonen när jag gick ut i fårhuset. Eller vaken var jag, men jag gick och funderade över nattens dröm. Dori började att prata om något, men jag hörde inte riktigt vad han sade. Det enda ord jag uppfattade var ´boyfriend'. Och eftersom jag inte riktigt var med utan stod och tänkte på vad jag skulle kunna använda en brödrost i rostfritt stål till på en öde ö, där det varken fanns elektricitet eller något bröd, så tänkte jag mig inte för, utan svarade ‘I have no boyfriend. Just a toaster´. I den värld där jag befann mig var det faktiskt sant. Jag hade nämligen i drömmen varit helt ensam på en öde ö, där det endast, förutom en massa sand, fanns en brödrost.

Fick ett ganska roat leende måste jag säga ifrån Dori, som undrade om jag möjligen ville att han skulle upprepa frågan. Han hade sagt att jag fått ett kärleksbrev från en pojke, möjligen min pojkvän. Dock så sa han det lite skämtsamt, så jag förstod nästan direkt att det inte var från någon manlig bekant. Chansen för att det skulle ha varit det var inte heller så stor. Det var inget kärleksbrev heller för den delen. Det var ett brev från min kära farmor, dock skrivet med kärlek.

     Resten av dagen gick jag och funderade vad jag skulle ta med mig till en öde ö, om jag bara fick ta med mig en sak. Kom på många olika saker, men en brödrost var inte en av dem ;)

  

Glad sommar Lisa!

Det var Sanna som gjorde mig uppmärksam att det var midsommarafton när jag stod ute och målade trädgårdsstaketet på fredagskvällen. Hade helt glömt bort det, eftersom islänningarna inte firar den högtiden. Dock så var Dori snäll och lät mig sluta vid halv åtta, så lite midsommarkänslor kanske han hade ändå?. Ägnade resten av kvällen till att chatta med kusin Johanna och se slutet på en film med Katta.


Soligt

Igår var det soligt och fint. Kunde till och med ha ett linne medan jag var ute och jobbade på byggarbetsplatsen. Tur att jag inte har sagt att min pappa är snickare, eller har jag kanske gjort det? Är inte helt säker, dock så brås jag i alla fall inte på honom. Skulle t.ex. aldrig klara av att bygga ett hus, nog för att vi håller på med det nu. Men ändå, det är inte samma sak.

    Katta hämtade hingsten som skulle betäcka stona igår också. Är glad att jag var så förståndig att jag inte köpte Eisa (var himla sugen ett tag..), för då skulle jag ha låtit henne gå med hingsten nu i sommar. Varför? Hingsten var inte direkt den vackraste..och kanske inte helt klar i knoppen heller. För efter att vi hade släppt honom tog det ett tag tills han brydde sig om stona. Han var nämligen upptagen med att äta gräs..och nu talar vi om en hingst!


Sovmorgon

Firade min ledighet med sovmorgon till halv nio. Sedan har jag läst och spenderat bort lite tid här vid datorn, med att svara på mail och blogga. Ska dock ut nu och fota lite, innan jag lägger mig på en filt och svarar på farmors brev. Eller ska jag kanske utöva lite yoga innan? Jaja, i vilket fall som helst så ska jag bort från datorn.

  

Bless!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker nog att ditt liv verkar ganska spännande.Nästan så att det kunde räcka med lite mindre...

Sköt om dig

Moster

2008-06-23 @ 10:40:57

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0