Det blev ett skäcksto!

Jag kom inte in på veterinärprogrammet, vilket jag visste att jag inte skulle göra. Jag blev reserv. Dock så kom jag mig in på alla de småkurser som jag valt i andra hand, dock så tackade jag nej eftersom jag bestämt mig för att vara hemma ett tag när jag har kommit tillbaks från Island.

I söndags var halva dagen toppen och den andra halvan rent utsagt kass. Den bra delen var på förmiddagen, då jag bestämt mig för att gå upp på den stora bergstoppen som man kan se ifrån huset. Med mig hade jag min kamera och Kappi kom även skuttandes när jag hade hunnit en bit. Tänkte först vända om, men jag blev för lat och tänkte att det kanske inte gjorde så mycket om han fick komma med ut och sträcka på benen istället för att sitta instängd inne i sin lilla hundbur. Så han fick komma med. Jag fick några riktigt fina bilder, blev mottagen av en hel hjord galopperande hästar och besteg toppen. Dock så hann jag aldrig ta ett kort där uppe, eftersom min kamera dog. Trodde att det var batterierna...
Iaf. jag var borta i över tre timmar och när jag kom hem så väntade en rejäl utskällning. Orkar inte gå in på detaljer och jag vet i ärlighetens namn inte vad jag gjort för fel annat än att Kappi är inblandad i den. Men någonting var det uppenbarligen.
Vad det nu var, så fick jag verkligen göra botgöring för söndagens snedsteg dagen där på. Det var inte förrän vid lunch när himlen hade öppnat sig och jag var dyblöt som han insåg att det var nog.

* Igår 22.10 fölade Carmen. Det blev ett sött litet skäcksto!
 
**Vi har bestämt oss för att skippa kokosnötsbehåarna och bastkjolarna. Istället hade jag och Katta tänkt att köra den sexiga stilen på kvinnoritten i augusti. Det blir tröja, väst och kortkort kjol (med svarta leggings så klart), beställde sakerna igår och nu håller vi tummarna att det hinner anlända hit innan den 16 augusti!

*** Min kamera har blivit knäpp. Det var troligen inte batterierna som la av där uppe på toppen, utan kameran som fick ett frispel. Jag kan nämligen inte se genom fotohuset samtidigt som jag ser motivet på displayen. Dock så kan jag växla mellan var jag vill se objektet (genom fotohuset ELLER displayen). Om jag har valt displayen så kan jag inte se någonting alls igenom fotohuset, utan det är aldelens svart. Men det går att ta bilder fortfarande, samt att titta på dem. Antingen som vanligt på displayen ELLER inne i kamerahuset! Någon som har varit med om något liknande?! Jag skulle nämligen uppskatta om jag kunde börja använda min kamera som vanligt igen. Eftersom fotograferingen är en av de få nöjen som jag har här borta..
**** Krummi, hästen som Katta var ute med idag. Kom hem till gården själv. (Hon skadade sig inte)

Bless!!


Kommentarer
Postat av: Elina

Hej Lisa,



Tack för senast. :)



Att du blev reserv på vet.linjen det är ju grymt bra!!

Trist att din dag inte blev så bra, hoppas du har det bättre nu efteråt och att du inte fick 'botgöra' dig sönder och samman.



Har bokat min biljett hem, vet du när du kommer åka tillbaka till sverige? Du är väldigt välkommen att hälsa på oss när du vill i malmö då vi flyttat in.



Hoppas allt bra med dig. Du skriver mindre ofta på din blogg, hemlängtan?



Stor kram.

2008-07-27 @ 12:41:15
URL: http://anderssonelina.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0