Födelsedagen

I tisdags firade jag födelsedag. Skrotade runt i morgonrock lääänge, drack kaffe, knipsade bort vissna blomblad, tog rätt på massa finheter som jag fått av min farfar, pratade i telefon med nära och kära. Och mot kvällningen till lagade jag och maken massor av god mat, så som en krämig pasta med valnötter, körsbärstomater och haricot vertes. 

 

All mat lades upp på några av de finheter som jag fått av farfar, så som uppläggningsfatet och den djupa skålen med blå bård. Testade även ett recept av Sofia Wood som du kan hitta här, där jag gjorde några mindre justeringar, så som att skiva ner en hel honungsmelon istället för en halv. Jag använde citronmeliss istället för mynta. Och eftersom jag inte tål mjölkprotein ersatte jag även buffelmozzarellan mot avokado för att få till den där lite krämiga känslan.

 Melonsallad in the making...
 
 
Det blev hur smarrigt som helst! Kunde nästan inte sluta äta av denna sallad! Ett gott tips till utflykten, middagsbjudningen eller helt enkelt en dag då du känner för att skämma bort dig själv med en lyxig sommarsallad. Är dock superförvirrad, vart har mina kamerabilder från förberedelserna tagit vägen?! Slutresultatet kom jag i alla fall ihåg att föreviga med storkameran. 
 
 
 Efter maten vankades det tårta som maken svängt ihop...
 
Chokladrulltårta med vaniljfyllning som staplats och klätts med sojagrädde, röda vinbär, citronmeliss och jordgubbar. Mums!
 
 
 

Satt länge vid bordet och åt, filosoferade och mumsade tårta. Fick även de mest fantastiska presenter, en praktisk och en otroligt vacker. Lovar att visa snart ❤

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0