Att äta elefanten i bitar

Jag tenderar att försöka göra allt på en och samma gång. Blir otålig på att vänta, utan vill att allt ska ske här och nu. I alla fall när det kommer till mig själv. Jag vill göra allt och det direkt, det tycker i alla fall mitt inre väsen. Så när en kär vän till mig sa ”Ät elefanten i bitar” så träffade det mitt i prick. För det var precis det jag behövde höra. Att jag bör göra saker succesivt, steg för steg istället för allt på en och samma gång.

 

 

Så igår när pysselnerven slog an så gjorde jag mig en liten tavla som nu står på sängbordet. En påminnelse till mig själv att jag kan, men att det är bättre att jag tar det stegvis istället för att försöka ta mig an en elefant och därmed inte mäktar med. Äter man däremot elefanten i bitar, så är chansen betydligt större att resultatet blir helt fantastiskt.

 

OBS! Elefant är en metafor för ett mastodontprojekt och inget annat. Kort sagt jag uppmanar ingen till att äta kött, för det är din ensak.

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0