Tullen har slut på tejp

Har verkligen varit en rolig dag idag. För att:
 Jag har lärt känna Malin och Maria, två tjejer med härlig dialekt från Jokkmokk.
Fick ett sent gratulations sms från Hella, eftersom hon inte haft täckning förrän nu. Men hon kommer hem den 14:e! Dock vet jag inte om hon menade till Stockholm eller Sorsele, men det gör det samma. Bara jag får prata med henne!
Jag fick även en gratulation via brev från min kära kusin Johanna. Dock såg brevet lite komiskt ut, eftersom de lagt beslag på det i tullen (kanske därför det tog sådan tid innan jag fick det?) och öppnat kuvertet. Och inte hade det öppnat det snyggt heller. Men för att reparera skadan hade de sedan tejpat ihop det, med något som såg ut att vara en hel tejprulle. Det var tejp överallt, och det var näst intill omöjligt att öppna det. Dock så kom brevet ut välbehållet : ) och tullen har nu mer lite mindre tejp än vanligt.
     Och om det är någon som funderat på att skicka ett paket (mamma) så kan det vara bra att på utsidan ange vad som finns innuti, samt vem avsändaren är. Bara för att minska risken att tullen ska lägga beslag på det. Det krävs nämligen lite jobb innan man får tag på det..

Om man behöver sakerna i paketet snabbt, så kan man alltid skriva utanpå att de får om det skulle behövas, öppna och undersöka paketet.



Bless!


Kommentarer
Postat av: Elina

Hmm, jag har ett paket som kan ha fastnat i tullen, hur får man tag på det? ringer dit?



Mendu, Lisa, vi åker Island runt med start idag. runt den 13:e är vi Hvammstangi och funderar på att ta en de-tour till Vatnshóll. Mitt mob.nr: 695-2671



Kram!

2008-07-09 @ 11:28:44
URL: http://anderssonelina.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej Lisa! Har fördjäves försökt skicka sms, men dom går inte fram! GRATTIS PÅ 20-ÅRSDAGEN!!! I efterskott... :) Hoppas du hade en riktigt bra dag! Det blir till att fira dig lite ordentligare när du kommer hem igen. Tårta är ngt svårt skicka via post. Speciellt med den övernitiska tull som verkar vara på Island! :)



Läste dina funderingar om utbildningar och så.. skickar med en länk till en utb som jag tror du skulle gilla. Den heter etiologi och djurskyddsprogrammet (typ en mix mellan djurskötare och djurskyddsinspektör) Men panika inte över val och så, insikten kommer så småningom ;)



utbildningar/kandidatoyrkesprogram/Etologi-djurskydd/Utbildningen/" rel="nofollow">http://utbildning.slu.se/varautbildningar/kandidatoyrkesprogram/Etologi-djurskydd/Utbildningen/



Hoppas du har det riktigt bra! Sköt om dig så höres vi! KRAM!/ Maja

2008-07-11 @ 09:50:20
Postat av: Maja

Tjena! Såg att länken inte funka, men försök på www.slu.se och sen vidare på utbildningar så hittar du den där!

2008-07-11 @ 09:52:31

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0