Runners high

Jag håller på att etablera en ny fredagsrutin, fredagslöpet! Och grabben får såklart följa med...

Vad gör min fyrfota vän efter han fått pinka av sig ordentligt? Rusar glatt fram som den hund han är redo för nya äventyr? Å nej, grabben är flera meter BAKOM mig som en tyst protest mot mitt påfund. Varför springa när vi kan lunka fram och lukta på gräset?! 

Mitt inne i skogen, när jag håller på att tappa hoppet då händer det. Han vill springa! Vi flyger fram där i kvällssolen. Det går, vi springer faktiskt båda två. Det är fantastiskt! Det är underbart! Det är verkligen underbart i typ fem minuter, sedan träffar vi en löptik och Chili tycker att vi inte behöver ta oss en meter till. Han kan snarare tänka sig att vända, slå följe med den där gulliga tiken..

 
Igår protesterade grabben genom att helt sonika hoppa upp på en sten, ungefär på samma ställe som vi mötte löptiken förra veckan. Min kompanjon är allt bra missnöjd över vår nya fredagsvana

Eftersom Chili protesterar på ungefär samma ställe och aldrig får sin vilja igenom, är de sista 4 kilometrarna inte helt fantastiska. Allra minst slutspurtsbacken som är tung i vanliga fall men som blir än tyngre med 18 kg hund som inte alls är sugen på att springa. Men hem tar vi oss alltid!👍

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0