Paus

Pausade från alla måsten i lördags och tog ledigt från allt. Strosade runt på stan med mamma, köpte på mig ett gäng strumpbyxor, några baslinnen och lite underkläder. Sådant som är dödstråkigt att inhandla, men väldigt trevligt att upptäcka att man har nytt och fräscht av när det är dags att klä på sig. Det där med strumpbyxor är också spänande, för jag lyckas på något sätt alltid göra hål i mina efter en användning, men envisas ändå med att ha dem i en evighet. Det var därmed hög tid att köpa nya!

 

Stärkte oss med lite kaffe och sött inne på Biblioteks kaféet på hörnet, innan vi fortsatte flanera runt. Inne på pryl 1900, stötte jag på en helt fantastisk klänning! Den satt som en smäck, så den fick minsann följa med hem. Sedan blev det nästan bråttom hem till Rödäng, för att hinna byta om till tjejkvällen ute på stan. På agendan stod firande av kusinvitamin, med start På Hörnet, där vi tog en drink vid brasan. Jag beställde in Japan, en fruktig, orientalisk smakbomb. 

 Japan- Sake, grape, citron, ingefära/citrongrässockerlag, orange bitter
 

Vi lämnade så småningom de mysiga fåtöljerna vid brasan och gick in på Pinchos. Har aldrig varit där tidigare, men det var väldigt mysigt! Pampig inreding med en touch av cirkus samt mat i miniatyrformat. Maten var jättegod, men det krävdes fyra rätter för att jag skulle bli ordentligt mätt. Den enda nackdelen med stället var att man inte fick sitta hur länge som helst, så tillslut var det dags att gå vidare. 

 

Hamnade slutligen inne på torget vid Gotthards krog, där vi avrundade kvällen med ännu mer ingefära! 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0