12 böcker, ett år

Ett dussin böcker har jag på min lista som jag vill läsa detta år:


1.   Påven Johanna- Donna Woolfolk Cross

2.   Marie Curie, Ett liv- Susan Quinn

3.   Liftarens Guide till Galaxen- Douglas Adams

4.   The Saint, The surfer and the CEO- Robin S. Sharma

5.   De målade Grottornas Land- Jean M Auel

6.   How To Be Like Women Of Influence- Pat Williams

7.   Vägen Till Jerusalem- Jan Guillou

8.   Tempelriddaren-Jan Guillou

9.   Riket vid vägens slut- Jan Guillou

10.  Vem gråter vid din grav?- Robin Sharma

11.  Alkemisten- Paulo Coelho

12.  Pilgrimsresan- Paulo Coelho

 

Vid närmare eftertanke vore det nog skönare att hänga upp en säng, för jag ha en fallenhet för att ramla ur hängmattan... (Bild Jimmy Cooper).

 

De två förstnämnda är redan utlästa. Båda var väldigt intressanta, dock var den andra betydligt tyngre och mer krävande. Trean och fyran jobbar jag för fullt med, men Sharmas bok är inte direkt något man stressar igenom.  Men utläst det ska den bli! Även de andra böckerna planerar jag att beta av nu i år och just därför gjorde jag denna lista. För att den forna läslusen skulle ha något att jobba efter och kunna beta av.  Så fram till dess är det köpstopp för min del på böcker, för det duger inte att stapla dem på hög vid sängen om man aldrig kommer sig för att slå upp första sidan! Sedan så kommer det att bli härligt till sommaren när hängmattan kommer fram och ställs upp mellan björkarna i stugan.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Rinki

Härligt med boklista sådär, nummer 3 på din lista vill jag också läsa och nummer 12 är ju min favorit :). Älskar bilden förrsten, det där ser grymt bekvämt och fint ut <3.



Sv: Testa att göra en Lemon Meringue Pie du, du verkar väldigt talangfull när det gäller mat, bak och kryddor :).



Rädda Barnen-utbildningen lät spännande och jag tror jag att du har rätt, numera när samhället har utvecklats och blivit så globalt, där alla inte vet vad ens namn står för (och alla som namnger sina barn idag har inte alltid någon större baktanke bakom dem) och därmed kan nog namnsdagar ha försvunnit.



Det är underbart med balkong absolut, men föredrar mina föräldrars, för vår blir invaderad av getingar varje sommar :P.



Haha, det var bra att du sade det, har inte haft biopresentkorten vidare länge dock så det är nog ingen fara på taket än, men det är ju bra att komma ihåg att de går ut också.



Jag trampade snett ordentligt, så ett ledband har blivit ordentligt utsträckt :/ har en krycka nu dock så lite bättre i alla fall. Blir sakta bättre.



Kram på dig, hoppas att din vecka börjat bra!

2012-03-06 @ 22:32:35
URL: http://rhulth.wordpress.com
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen!

Liftarens guide till galaxen har jag läst, riktigt bra! :)

Ja visst låter just pistageglassarna goda, köpte mig några idag som ska provsmakas imorgon!

2012-03-06 @ 22:32:44
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Postat av: Sassäh

Hoppas att du får en underbar dag! :):) KRAM.

http://nojjz.blogg.se/

2012-03-07 @ 08:05:58
URL: http://nojjz.blogg.se/
Postat av: a Lady & a Tramp

Har och har läst (dvs du kan gärna låna) nummer:

1. Påven Johanna- Donna Woolfolk Cross: mammas/min

3. Liftarens Guide till Galaxen- Douglas Adams (inte läst klart, den är i massvis m böcker i en och samma pocket. tror jag läst 3 av 5 eller nåt)

4. The Saint, The surfer and the CEO- Robin S. Sharma NEJ men när du läst den vill jag låna!!!

5. De målade Grottornas Land- Jean M Auel - läst GBs, tror S också har den.

6. How To Be Like Women Of Influence- Pat Williams - vad är detta? rapport sen tack! =)

7. Vägen Till Jerusalem- Jan Guillou - finns på rodang

8. Tempelriddaren-Jan Guillou dito

9. Riket vid vägens slut- Jan Guillou dito

10. Vem gråter vid din grav?- Robin Sharma- nej. rapportera när du läst

11. Alkemisten- Paulo Coelho -min

12. Pilgrimsresan- Paulo Coelho - min, men kan vara borttappad. (och kan vara på engelska eller spanska, minns inte)



Slutresultat: vi gillar samma böcker.



MVH /skabarafortsättaläsamariankeyesenstund

2012-03-09 @ 22:21:56
URL: http://www.johannawestberg.wordpress.com

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0