Gräver guld i Göteborg

Jag lovade att visa upp mina fynd och det redan igår, men oväntat besök ramlade in. Så de kommer här idag istället…

 

Väskor kan man aldrig få för många av! Extra roligt var det att hitta denna röda, eftersom den påminner mig om en sådan där liten portmonnä som gamla damer brukar ha. Förutom att denna är ungefär femton gånger så stor! För 40 riksdaler blev den min.

 

För att du ska få lite perspektiv över mitt nya fynd

 

Som sagt väskor kan man aldrig få för mycket av! Denna påminner mig om när jag var liten och vi skulle åka tåg till farmor och farfar. I klatchigt rött var dock inte mamma och pappas, men min är!

 


Lite porslin fick också följa med hem. Ett fruktfat samt två prickiga tallrikar som matchar våra blå glas.



En femma fick jag ge för detta stora, handmålade fruktfat

Och två kronor för bägge tallrikarna




Hittade även LP-skivor. 13 stycken närmare bestämt, fast det gjorde inget eftersom de var till det förmånliga priset av tre kronor stycket. Tre kronor för en tavla är inte illa (saknar för tillfället LP-spelare i lägenheten så det blir lite och ingen musik från dessa).

 

 

Mitt sista fynd, det allra bästa tror jag bestämt att jag sparar tills imorgon. Men jag kan avslöja att jag blev så glad när jag hittade dessa att jag inte trodde det var sant...

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0