Fröken Tö åker igen!

Jag har haft en helt underbar påsk och ville i vanlig ordning inte åka ner till Götet när det väl var dags för att säga på återseende till alla och flyga ner. För jag har haft en helt otroligt härlig vecka med bland annat följande saker...

 

Jag klädde ut mig till min bloggkaraktär!


Klädde ut mig till Fröken Tö, damen från de gamla skolböckerna som kommer och sopar undan snön så att våren kan titta fram. Där av hade jag dekorerat min grå poncho och min kvast med rosor och murgröna. Min rosakompis fick också följa med, eftersom Fröken Tö leds av fjärilar!

 

 

För det hamnade jag i tidningen (den infällda bilden längst ner). Otroligt varmt och bökigt att åka när varken armar eller ben kunde fundera som vanligt,  intrasslade i ponchon. Men jag hamnade ju i tidningen, så vad gör det?!

 

 

När det inte åktes skidor i diverse utstyrslar, så åkte vi stjärtlapp.

Fast för att kunna åka ner, så måste man klättra upp!

 

Påväg mot Dalovardo

 

Skoter åkte vi också skoter, bland annat till världens vackraste plats-

Dalovardo.

 

Flugar vilar ut efter träningspasset


Fast bäst ändå var det att rida!

Det tyckte nog både lillebror, Macke, Heidi och Riikka som alla blev förtjusta i mina fyrbenta vänner!

 

Lika delar fläsk, kokt potatis och älgfärs är den perfekta korvbasen!


Men när man far runt och är så aktiv om dagarna så måste man förståss ibland också fylla på med lite mat. Därför ägnade vi oss åt korvtillverkning, utan tillsatser och E-nummer!  Mums!

 

Egna pizzan den bästa är!

 

Visst är korv väldigt gott, men hemlagad pizza i stenugn är inte heller fy skam. Så efter det dagliga tunnbrödsbaket bidde det pizza till lillprinsens (som inte är så liten längre!) förtjusning!

 

Ojojoj vad många bilder det blev! Tror därför att jag utelämnar dans, tjejmys och diverse andra roligheter.

Morsning korsning, nu ska jag sätta igång med söndagssteken som legat och gottat till sig över natten för P ramlar nog snart in!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: a Lady & a Tramp

Vilka härliga bilder!! Längtar tillbaka!

2012-04-17 @ 06:38:02
URL: http://www.lady-tramp.se

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0