Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet



Jag vet, den senaste tiden har det blivit ett flertal tillskott under fliken ”En bra bok”, men jag kan inte hjälpa det! För jag har tagit upp läsandet igen och insett att jag har saknat att kura ihop mig med en bra bok i soffan. Men inte en sådan där tjock och tung sak som är ren och skär facklitteratur. Utan dess motsats, som en roman. Som man läser för att man tycker det är kul och inte för att man måste.



Och därför vill jag åter igen tipsa om en riktigt, riktigt bra bok som jag tyvärr just har läst ut. En bok som ingav mig en Breakfast-at-Tiffanys känsla med sina sidor fyllda av charm, kvick humor och värme. En bok med vintagekänsla från 50-talets London där allt är som ett enda långt cocktailparty.
     Eva Rice, författaren till denna drog, drar med en i historien om artonåriga Penelopes liv där komplicerade svartsjukedramer, hemligheter och magi spelar huvudrollerna. Boken förtrollade mig bokstavligt talat. Så rensa i kalendern, eftersom du väl har börjat så kommer du inte att vilja sluta. Taxituren får aldrig ta slut…






Kommentarer
Postat av: Malin

SV: Det gick jätte bra ^^

Vad ska du hitta på med idag då? :)

2009-10-30 @ 14:06:38
URL: http://stopandreplay.blogg.se/
Postat av: Carita

svar - å, tack så jättemycket! kul med boktips förresten :>

<3

2009-10-30 @ 16:00:04
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Jenniemartinas

Tack för tipset!! :-) Kanske ska ta och läsa den!

2009-11-05 @ 21:35:36
URL: http://jenniemartinas.blogg.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0