Det rullar på

I fredags, för snart en vecka sedan, fick jag lite ledigt. Hoppade på tåget tillsammans med Lovisa, för att sedan några timmar senare vinka av varandra. Hon skulle av i Östersund och jag i Umeå. Tänkte att det var tur att jag vågade, vågade tacka ja. För hade jag inte accepterat att ta emot Lovisa så hade Enaforsholms fjällträdgård dels inte fått ett par extra händer, men jag hade inte heller träffat henne. En ny trädgårdsvän som vurmar för det odling i norr och som dessutom blivit en äventyrsvän, men jag återkommer om äventyren. Ett smakprov på vad vi hunnit hitta på synd här nedanför.

 

När tåget ökade i hastighet från Östersunds perrong, så passade jag på att jobba undan lite pappersarbete och ringa några samtal inför Trädgårdsdagen den 6 augusti. Sedan var jag framme, gick hur fort som helst och väldigt smidigt också för jag behövde aldrig byta tåg! Hade tänkt att göra en tidig kväll, men efter god mat och en högst stillasittande dag, tog jag Layla med ut på en promenad. Det var en promenad utöver det vanliga, för jag hinner sällan både skåda kolonilotter, träffa mina kusinbarn och besöka en flygplats för att plocka upp en nyss hemkommen kusin. Men den promenaden var just en sådan kvällspromenad <3 Lycka måste vara att ha en stor släkt och många goda vänner!

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0