Det är dags att ge tillbaks!

Jag är lyckligt lottad. Riktigt lyckligt lottad, jag har inte bara tak över huvudet och mat på bordet. Jag har och har alltid haft det i överflöd och det har alltid kommit med en stor portion kärlek från både familj, vänner och bekanta. Julen för mig är så mycket mer än väldoft i form av nejlika, pomerans och hyacint, det är gemenskap!(detta har jag tidigare skrivit en krönika om, vilken du hittar HÄR) ! Men detta är få förunnat, så nu har jag och min familj dragit igång något som vi pratat om så länge. Det är dags att ge tillbaka. Det är dags att dela med sig till de som har det långt ifrån lika bra som oss!  De som sitter ensamma på julafton för att de inte har någon att fira med. De som inte har mat på bordet och som med tunga hjärtan insett att julbordet inte kommer att digna. Inte för att det måste digna, men det kan vara fint att ha något på julbordet.

 

Här kan du läsa min julkrönika
http://lizzzies.blogg.se/2011/december/nar-juldagsmorgon-glimmar.html
 
 Julbordet kommer att digna. Juleljusen kommer att brinna. Skratten kommer att klinga. Vi öppnar dörrarna för alla som inte vill sitta ensamma. För alla som vill få en julekram, leta efter mandeln i gröten eller äta julmat tills det kommer ut ur öronen.  Vi vill sprida ljus i vintermörkret! Till alla er som jag inte träffar, så vill jag önska en riktigt GOD JUL & ETT GOTT NYTT ÅR!
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0