Bli en bättre löpare!

Det stavas KALAS, men det är inte den stora tårtfesten som jag syftar på. KALAS är snarare en superb förkortning på allt vad en löpare bör tänka på. Jag har nämligen just varit på världens bästa föreläsning om hur man blir en bättre löpare! Det fina är att alla är vi olika som individer, men Fredrik Zillén, professionell löptränare med löpteknik som specialitet hävdar att principen med löpning är densamma för alla! Så att dessa tips fungerar inte bara på hans klienter, utan för alla (jag var tvungen att testa själv efteråt).

 

Dock så hinner jag inte gå in på detaljer, för jag ska iväg på middag hos Mattias. Men kontentan av allt som en löpare bör tänka på är att:

 

Armarna 90 grader i färdriktningen

Lyft blicken rakt fram

Luta fram vristen för mer fart

Fram, fram, fram med knäna (tänk vassa knän!)

Frekvens på 180 steg i minuten

Fram med svanskotan

Slappna av i ansikte, knän och vrister


Kanske inte helt och hållet glasklart för alla, men jag ska ge mig på att förklara mer sedan. Plus ta itu med vad förkortningen KALAS egentligen står för!


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0