Bind en krans

I helgen har jag haft en massa kul för mig, även fast jag varit helt själv. Massa pyssel har det  blivit och först ut är min krans som jag igår fixade av lite kvistar som jag hittade när jag var ute med farmor och vandrade i skogen. Bröt med andra ord inte av några kvistar på någon importerad art där vid botaniska, utan plockade av dem som blåst ner på marken.

 

 

De enda som behövs är några kvistar av valfri sort samt lite ståltråd. Först började jag med att linda ståltråd några varv, som jag använde som stomme till min krans. Sedan adderade jag bara några kvistar och band ihop allt med lite ståltråd. Tyvärr hade jag ingen grön ståltråd hemma. Men man tager vad man haver som Cajsa Warg brukade säga, så det bidde en metallfärgad. Och om man inte kollar så där jättenoga så syns det inte.

 

 

Kvistarna som blev över satte jag helt sonika i ett vinglas, något som P. nu när han äntrade lägenheten tyckte såg ut som en liten alien. Alien eller inte, jag gillar grönt och har jag dessutom släpat dem på spårvagnen då ska de banne mig inte kastas i någon soptunna! Grönt är skönt!

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0