Loppisfynd från Öland

Jag fullkomligt älskar att gå på loppis! Att flänga runt på loppisar är lite som att gå på skattjakt, fast för vuxna. Charmen ligger i att man aldrig vet vad man kan tänkas hitta! Då bröllop snart stundar hade jag dock här om sistone en hel lista över saker som faktiskt behövde införskaffas och tillsammans med sambon gick vi på skattjakt längs Borgholms gågata…

Detta kom vi till farmors förskräckelse hem med. Nästan allt detta fanns faktiskt med på listan…
 
 Jag har sagt det tidigare, men det tåls att sägas igen. Vaser kan man omöjligt få för många av!
Denna kostade 1 krona.
 
Älskar motivet! Fingrade faktiskt på en likadan burk redan förra sommaren, denna blev dock min för ett mer humant pris, 80 riksdaler. 
 

Jag vägrar att äta bröllopsmiddag på en pappersduk, trots att bröllopet äger rum utomhus! Så jag lyckan var stor när älsklingen hittade massor av linne- och bomullsdukar för en spottstyver! Farmor bättrade sedan på denna hög med ännu fler dukar <3 Därmed kunde dukar strykas från inköpslistan, eftersom Nils faster har ungefär en lika stor bunt med dukar som vi kommer få låna. 

 

Bestick i nysilver samt salladsbestick! Typiska bra att ha saker när man ska servera buffé till 110 personer! Med detta kunde även besticken checkas av, dock håller vi fortfarande korpgluggarna öppna efter salladsbestick!

 

…likväl som tårtspadar! 
 
 

Vad var det nu igen jag skrev om vaser…? Ännu en vas, samt ett skärp fick följa med hem, liksom en bricka i teak som ska bli ett pysselprojekt.. Fatet kommer att möta en framtid som blom- eller kakfat.

 

Jag har lite skopanik inför bröllopet och inhandlade dessa i ren panik. Har inte hittat de perfekta duvblå skorna med bakkappa ännu. Dessa får duga så länge, dock kan det bli spännande att ta sig över raningen…Det är kanske därför Barbaflink ser så konfunderad ut? En klockren mugg till sambon som också läste Barbapappa som barn och nu är en blå kille på jobbet. Perfekt arbetsmugg för att liva upp stämningen på stationen
 
 

Prinsessornas kokbok stod kanske inte med på listan över måsteköp inför bröllopet. Däremot har den länge funnits med på min önskelista, vilket sambon vet. Jag fick den som en tidig present av älsklingen <3

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0