Extra mycket grönt

Ibland roar jag mig med att surfa runt på Elle Decoration, något jag senast gjorde idag. Min blick föll på ”7 fina stylingknep som skapar vårkänsla”, särskilt intressant var sista knepet Extra mycket grönt. Självklart instämmer trädgårdsingenjören helt och hållet, vårkänsla kan skapas genom att inreda med (kruk)växter. Så själva tipset ser jag inget fel med, däremot vet jag inte vad personen på redaktionen som valde bilden tänkte…

 

 Foto: Johan Spinnell  Styling: Jennie Edvinsson för Historiska hem.
 

Detta var ju grönt, eller? Alla har vi olika referensramar, men för mig är text och bild inte direkt någon perfect match. Inte för att jag är någon fena på att få till det, men om jag själv hade fått välja skulle jag valt en betydligt ”grönare” bild till den texten. Mer växter åt folket liksom!

 

Hade jag valt bild hade det snarare varit denna, från gröna hörnan, även kallad soffhörnan eller gästrummet. Där herr Pelargon funderar på vad som finns uppe bland taklisterna och Fru physalis är rosenrasande över att på nytt ha blivit friserad av sekatören. Alternativt en fjolårsbild hemifrån mig föreställande matbordet översållat med pluggbrätten, beskuren så att bekymrad sambo ej förekom på bild (stackaren fick sitta med tallriken i knät i soffan i si sådär 8-10 veckor). 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0