Pang i bygget

Bygget går sakta men säkert framåt. Eftersom jag varken är elektriker, rörmokare eller snickare så har jag gett mig själv rollen förste städare. Jag flyttar på brädhögar, lindar in kablar, drar runt med byggdammsugaren och sorterar upp material som ska kastas. Det är liksom ingen hejd på hur stökigt det kan bli vid en renovering! Och det måste få bli stökigt, men om kvällarna så tycker jag att det är viktigt att det är ”rent”. Det kanske låter lite tråkigt att vara förste städare, men jag och mammsen har ju både varit förste målare och förste tapetserare. Därför känns det ganska skönt att ta ett steg tillbaka samtidigt som det såklart är oerhört frustrerande att inte känna att man själv kan fixa jobbet. Men jag är av den bestämda åsikten att städningen faktiskt gör en liten skillnad. Det borde rimligtvis spara grabbarna oerhört mycket tid, dels för att de själva slipper städa samt för att de inte behöver springa runt och leta efter saker och ting. Nu har var sak sin plats (i alla fall om kvällarna) och bygget går sakta men säkert framåt och det är minsann alldeles, alldeles underbart att se!

 
Till exempel så är sovrummet helt klart och nu återstår bara att boa in sig ordentligt. Bilder på detta dyker förhoppningsvis upp under veckan... Jag letar nämligen fortafarande före-bilderna! Men bjuder tills dess på ett litet smakprov! Ha en fortsatt fin allhelgonahelg! 
 

Kommentarer
Postat av: Maria at Inredningsvis

Himla fint gammalt skåp :) Jag önskar dig en God och mysig jul :)

LOVE Maria på Inredningsvis

2017-12-23 @ 11:38:06
URL: http://inredningsvis.se/

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0