Morgonstund har guld i mund

Klockan är strax nio, kaffet har kallnat sedan någon timme och jag ska strax kicka igång dagen. Sambon var uppe vid fem och så även jag (!), tänkte nämligen testa det därmed fenomenet med att gå uppriktigt tidigt! På en lördag av alla dagar!

 

Jag har alltså varit vaken i snart fyra timmar och på den tiden har jag:

 

Valt ut ett lämpligt bakverk som jag har som målsättning att få ihop under dagen. Sambons födelsedag stundar!

 

Gjort en omvärldsbevakning det vill säga spejat av Internets alla hörn (läst mina favoritbloggar & DN) samtidigt som jag sörplat kaffe i godan ro. 

 

Sett hur det blivit ljusare och ljusare utanför fönstret och nu bestäm mig för att det är dags att väcka filuren nedan och ta ut honom på dagens andra promenad. Måste bara hitta åt de textilier som man såhär års behöver för att värma utsatta kroppsdelar så som fingrar och tår. Det är höst på riktigt här i Linde och igår kväll låg det ett tjockt lager is på samtliga vattenpölar. Så nu tycker jag att det kan få bli vinter på riktigt, med snö och ljus. Jag välkomnar här med den tid på året som ger mitt hår ett eget liv, varje vinter svävar nämligen min kalufs en bra bit ovanför huvudet (statisk elektricitet gillar vissa också att kalla det). 

 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0