Utvärdering

Inför 2016 hade jag en mängd nyårslöften, vissa har jag uppfyllt och andra har jag knappt påbörjat. Men det är också lite syftet med att ge sig själv flera nyårslöften, för då gör det ingenting om man inte lyckas uppnå dem alla. Man har liksom presterat ändå, för vissa saker har man faktiskt helt kunnat bocka av och andra mål kanske man kom en bit på vägen med. Såhär nästan en månad in på det nya året, så tittar jag i backspegeln över året som gått och mina mål jag hade. 

 

Det kan vara lätt att bra skriva ner ett gäng mål, lite mer krävande är det allt att både uppnå dessa mål samt även att vara så rak och kunna utvärdera sig själv. Vad av det man faktiskt lovade sig själv har man åstadkommit? Här är min utvärdering av 2016 års mål, en lista som i sin helhet hittas här.  

 Saxifraga longifolia

 

1) Jag besökte ett flertal platser som jag aldrig tidigare har besökt, bland annat Kungsleden sträckan mellan Nikkaloukta- Kvikkjokk. En handfull platser i Nordnorge när vi åkte Hurtigruten. Vadstena under boksläppet av en trädgårdsroman. Sveriges högsta berg som erbjöd en fantastisk utsikt som fick mina ben att vika sig. Det är några av alla de platser jag besökte under 2016. Dock blev det ingen Englandsresa.

 

2) Jag och sambon har inrättat en vana att dricka morgonkaffe på sängen varje morgon, en stunds njutning innan dagen drar igång på riktigt. Vi äter alltid middag med tända ljus, nu i vår nyrenoverade lägenhet. Så jag tycker nog att jag/vi blivit bättre på att njuta av de mest vardagliga ting.

 

3) En skönlitterär bok i månaden lyckades jag inte ens nästan med, totalt blev det fem stycken. Men sedan tillkom det några löpmeter med facklitteratur- Hej master i landskapsarkitektur!

 

4) Jag må kanske inte ha ridit så mycket mer regelbundet under 2016, men jag har ridit mer än 2015. Därmed så är jag ändå nöjd med mitt mål, men siktar såklart på att komma igen ännu starkare 2017!

 

5) 6 stycken krönikor visade sig vara ett mycket rimligt mål! Det var nämligen exakt så många jag skickade in till tidningen. Dessutom plitade jag ihop en artikel.

 

6) Jag sover fortfarande länge och tungt närhelst jag får chansen. Magontet har dock gett med sig något, mensvärken har dock blivit ännu värre.

 

7) Ingefärsshotsen glömdes bort, det blev kanske 14 stycken eller så, men rakt inte 52! Jag har dock inte dragits med så många förkylningar. Att jag drabbades av influensan nu i januari 2017 tycker jag inte räknas. 

 

8) Regelbundenheten blev det si sådär med, men blogginläggen blev desto fler! Totalt blev det 124 stycken, så utslaget över ett helt år blev det 2,38 stycken per vecka. Målet var 2 per vecka och det uppnådde jag, fast det blev inte så regelbundet som jag hade hoppats. 

 

9) Målet för 2016 har blivit förlängt till 2017! Förra året testade jag inte ens att göra 2 chins, än mindre tränade jag inför att kunna göra det. 

 

10) Varken en eller ett dussin klänningar blev det. Symaskinen gick nämligen sönder efter att jag sytt draperier till hallen och när den väl kom tillbaks från lagning hade jag så mycket annat att göra att det aldrig blev av. Men mönstret har jag och viljan finns, så detta mål kommer jag också att ta med mig till 2017. 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0