Kvinnokampen fortsätter

Förra julen upptäckte jag Fröken Frimans krig (läs mer om det här & här) och blev helt fast. Jag och alla andra som förälskat oss i serien, fick sedan snällt vänta ett år på den 3 säsongen vars första avsnitt släpptes på juldagen. Spenderade två mornar med att sörpla kaffe och titta på fröknarna, samt förstås inspireras av den fantastiska inredningen! Vilka färgsättningar alltså!

 

Jag är inte mycket för att se om saker och ting jag redan har sett, men jag var sugen på film nu när jag är sjuk, så jag har börjat att se dokumentären ”Kvinnorna på fröken Frimans tid”. Så här långt tycker jag den är bra, även fast jag självklart kan hålla med om i kritiken att samtliga som bidragit till produktionen borde lyftas fram. Det har bland annat varit lite skriverier att man använt sig av två framstående kvinnoforskares arbeten, vilka man inte omnämner i dokumentären. Sanning eller ej, så tycker jag ändå det är en spännande dokumentär, så kika in på SVT Play innan den och Fröken Frimans krig tas bort.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0