Havslilja

I den asiatiska matlagningen har man länge använt sig av alger, både färska och torkade. Men jag har länge vart lite skeptisk, eftersom de få gånger jag tuggat i mig alger så har jag inte tilltalats av smaken. Men så en dag häromveckan fick jag ett infall och köpte hem havslilja. Smakrik med en kraftfull smak av fänkål och morot. Naturligt salt, då den växer i vattenbryn. Hade tänkt att matcha havsliljan med en fisk- eller skaldjursrätt alternativt snabbt steka upp den tillsammans med strimlad fänkål. Men en kväll efter träning så vändes havsliljan istället ner i en omelett tillsammans med lite mozzarellaost. Och det blev inte alls så pjåkigt!

Havsgrönsaken havslilja
 
 
 
 
 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0