DIY: Skapa med plastblommor

Plastblommor må jag vara smått allergisk mot gällande att ha i krukor och vaser, för där vill jag som trädgårdsingenjör ha äkta vara. Men när det kommer till pyssel så är plastblommor helt fenomenala!

 

 

En sak som jag alltid har span på när jag går på loppisar är fina plastblommor. En kul grej att är att piffa hårnålar eller hårspännen med fina plast blommor. Med hjälp av lite ståltråd, så får du blomstren att fästa. Är du orolig att blommorna ska trilla av så kan man använda både lim och ståltråd, vilket blir lite som hängslen och livrem. Personligen gillar jag ståltråd till hårnålar och lim till hårklämmor och hårband. För en handfull år sedan hittade jag även en ljusslinga på loppis och lyckades pillrade dit en blomma på varje lampa (har dock inte än lyckats hitta åt några bilder från detta pyssel, men det kanske kommer). På så sätt fick jag en flera meter lång blomstergirlang mitt under smällkalla vintern!

 

En annan sak som jag inte förverkligat än, men som jag drömmer om, är att hitta en snygg lampstomme att klä med tygblomster. För den kredden kan plastblommorna faktiskt få, de vissnar aldrig och börjar inte heller sloka när de väl kommit upp i håret. 

 

Kommentarer

Tack för att du lämnar ett avtryck efter dig!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0